Monday, July 26, 2010

syukran ya ASDIQA'


assalamualaikum..
da 2 hari xdpt intnet,,usm secure poblem,,ne bru blh bkak blog,,2 un gna brodbnd kwn,,
smlm(26july) aku dmam,,mybe pent sgt kot..tol2 pning,,hri 2 aku puasa snat,,aku kol rumate aku xdpt,,ye silent fon,,then aku kol kwn aku nk suh yer bli nsi tuk bbuka,,ye tya aku dmam ker ape coz suara lain mcm jer..dia(nurlin) n rumate dia,jgak kwn aku (mimi) dtg blik aku,,yer bg ubat,,trharu btol coz ada kwn mcm dorang,,aku trus nanagis..biasalah lau kt rumh ada ma abh,,lau kt cni hrpkn kwn jela lau skit dmm pe,,people said dat "a friends in need,is a frienD indeed"..dats why kte perlu bshbt ngn sume..untuk shbtku NURLIN,MIMI n rumate FATIN,, thanxs a lot ..i really appreciate it n i'll remmber it 4 whole my life..hri nie 15 shaban,,aku bdoa pdMU tuhan,,KAU kurniaknlah kbhgiaan ,kjyaan,rhmat dan kasih sygMU buat shbt2 ku sekalian,,aku btol2 myanyngi mreka..

Saturday, July 24, 2010

pERMATA yaNg dCAri

hAdirnya tnpa kusedari
mggamit ksh cinta brsemi
hdir cnta insn pd ku ini
anugerah kurniaan illahi..
lmbut tutur bcaranya
mnarik htiku tuk mndakatinya
ksopnannya mmikt dhati,,
mndamaikn jwaku yg resah ini..
YA ALLAH jka dia benr untku
dktknlh htinya dgn hatiku
jka dia bkn mlikku,,
damaiknlh htiku dgn ktntuanMU..
dia lah permata yg dcari
slma ini bru kutemui..
tp ku xpsti rencna ILAHI
adkh dia kn kumliki..
tdak sekali dinodai nfsu
rdha hatiku dgn ktntuanMU...
YA ALLAH
ENGKAU lh tmptku brgntung hrapnku
ku hrp driku
sntiasa dbwh rhmtMU.....

seDih KEr??

salam buat shbt2ku..
aryne (24 july) aku ase ckt dissappointed,,coz aryne taw klulusn tuk ptptn fsa 2,,tp aku check td,,
MAAF IC ANDA TIADA DALAM SENARAI PNRIMA PNJMN...
arggggh,,frust gap,,tp trubt ckiy bla fadila ,,ex rumate aku time matrx lu un xllus gap,,cm nk nangis jer,,tp aku ada chance ag tuk isi fasa 3..nk tggu tuk rezup jpa un lma ag..2 un xtaw dpt x..tp INsYAALLAh dpt,,
1 lg,,about 5 mnutes ago,,aku tgk vdeo lgu OPEN UR EYES,, maher zain,,bc lrk lgu 2,,waaaaaaaaaaaa mmg sdh,thru,mcm2 r..plus saudara maher zain cite cm mna yer dpt sign tuk btul2 pluk ISLAM..SUBHANALLAH,,pji hnya buatMu TUHAn..mmg bnrala hnya DIA yang brhak tuk mmbri TAUFIQ HIDAYAH NYA..
ku berdoa agr aku,fmily,7 kturnn aku,,saudara2 seiSLAM aku akn sntiasa trgolong lm glngn yg sntiasa mndpt HIDAYAH NYA...AMIIIIIN
video

Wednesday, July 21, 2010

BUdaya CINTA dUlu daNskAranG

Bukan mudah hendak mengubah persepsi kita tentang bercinta. Sekian lama kita membentuk satu tanggapan dalam fikiran bahawa cinta adalah pra-syarat perkahwinan. Bahawa perkahwinan itu mesti didahului oleh hubungan cinta. Ada "dating", hubungan telefon dan lain-lain.

Bila dikatakan ada keindahan cinta selepas perkahwinan, kita menganggap janggal kerana ia berbeza dari persepsi kita tentang cinta. Oleh itu bermacam-macam persoalan timbul. Bolehkah bahagia bila berkahwin tidak didahului hubungan cinta? Bolehkah serasi? Dan bermacam persoalan lagi.

Mungkin kerana itulah agaknya ramai yang menganggap kehangatan cinta akan mendingin selepas berkahwin lalu mereka ingin menikmati kehangatan itu sepuas-puasnya sebelum perkahwinan. Dan ada yang mengambil masa yang cukup panjang untuk bercinta sebelum perkahwinan, kononnya mencari keserasian agar cinta terus berkekalan setelah perkahwinan.

`Cinta Sebelum Perkahwinan`

Bercinta sebelum kahwin mempunyai berbagai risiko yang bukan sekadar zina mata dan hati malah zina yang lebih besar yang boleh mengganggu jiwa sebab cinta sebelum kahwin ini adalah bersalut nafsu dan syaitan. Dalam keadaan sebegini bagaimana mungkin kita memiliki khusyuk di dalam sembahyang kalau diri diselaputi iblis dan syaitan?? Apabila hati kita diisi oleh cinta manusia dan nafsu, tiada tempat untuk cinta Allah.

Oleh yang demikian Islam amat menekankan kawalan terhadap hati agar tidak mudah terpesong meletakan neraca perasaan cinta kepada yang bukan hak melalui amalan seperti doa dan sebagainya.

Antara doa yang patut diamalkan : " Ya Allah, Kurniailah aku cinta- Mu dan cinta orang yang cinta kepada-Mu dan cinta orang yang cinta kepada orang yang boleh hampir kepada-Mu dan jadikan cinta terhadap Engkau (Ya Allah) terlebih aku cintai daripada air yang sejuk"

Doa ini wajar diamalkan supaya kita faham erti cinta yang menjadikan kita cinta kepada Allah atau menjadikan cinta kepada orang yang hampir dengan Allah. Jika seseorang itu cinta kepada manusia, ia mestilah cinta yang boleh menghampirkan diri kepada Allah.

Oleh itu jika kita sudah "fall in love", pastikan apakah cinta itu kerana Allah atau kerana nafsu. Kalau cinta itu kerana Allah, kita akan bertambah khusyuk di dalam sembahyang dan bertambah ibadah. Tetapi kalau cinta itu semakin menambahkan maksiat, bermakna cinta itu didorong oleh nafsu.

Namun begitu adakala cinta itu datang tanpa dipinta. Atau dalam erti kata yang lain "cinta pandang pertama" yang sememangnya tidak diundang yang boleh menganggu minda dan imaginasi.

Dalam keadaan yang sedemikian kita amat digalakkan untuk mengamalkan doa tadi. Kedua, mengerjakan solat Istikharah dan berdoa : " Ya Allah, aku suka orang ini, kalaulah dia ini betul-betul pilihan yang tepat untuk aku dunia akhirat, pertemukanlah jodoh kami. Jadikanlah dia isteri (atau suami) ku. Kalau tidak baik, Ya Allah, elakkanlah"

"if you love someone" mintalah kepada Allah yang mencipta diri kita. Ini kerana orang yang kita cintai itu juga adalah makhluk Allah. Allah berhak untuk menjadikan makhlukNya suka atau tidak. Silap kebanyakkan kita sekarang ini, terus direct kepada empunya diri.

Persoalan yang penting sekarang ialah apakah yang diperolehi oleh mereka yang bercinta sebelum kahwin apabila mereka sudah saling mengetahui segala perkara mengenai diri masing-masing. Sudah tidak ada nikmat selepas kahwin. Apatah lagi kalau sudah terlanjur, kemudian kahwin pula dengan orang lain dan ternyata suami itu cinta kepadanya. Individu akan menyesal kerana `she got nothing to offer` kepada suami yang betul-betul mencintainya. Ini akan melahirkan perasaan dendam dan bersalah. Jadi eloklah dijagai perhubungan kita.

`Cinta Selepas Perkahwinan`

Bercinta selepas kahwin adalah merupakan sunnah Rasul. Mungkin terlalu ideal atau terlalu jauh untuk melihat tradisi perkahwinan Rasulullah s. a. w dan para sahabatnya yang serba indah. Tetapi cukuplah kita mengimbau trend perkahwinan masyarakat Melayu Islam satu ketika dahulu yang menyaksikan ramai yang berkahwin atas pilihan ibubapa dan perkahwinan itu ternyata berjaya.

Para ibubapa ketika itu memilih calon menantu mereka berdasarkan panduan yang diberikan oleh Nabi Muhammad s. a. w melalui sabdanya : " Dikahwini wanita itu atas empat perkara : harta, keturunan, rupa dan agama. Kahwinilah atas dasar agama nescaya kamu akan mendapat kebajikan". (mafhum hadis)

Bukan itu sahaja, malah trend masyarakat ketika itu juga sangat memandang tinggi nilai akhlak dan budi. Jadi perkahwinan melalui orang perantaraan (match maker) yang dipercayai kesolehannya juga mudah dilaksanakan. Dan perkahwinan tanpa didahului cinta sudah menjadi perkara biasa pada ketika itu.

Namun ini tidaklah menafikan perkara-perkara yang boleh dan memang dibenarkan oleh syariat untuk dilakukan sebelum sesuatu perkahwinan dipersetujui. Misalnya, seseorang dibolehkan melihat calon isteri atau suami, menyelidiki maklumat tentang pekerjaan, peribadi dan lain- lain latar belakang calon. Ini semua dapat dibuat dengan adanya pengaturan orang tengah - sama ada terdiri daripada keluarga atau teman-teman yang rapat. Tegasnya tidak payahlah seseorang itu sendiri bersusah payah mendapatkan maklumat tentang calon suami atau isteri melalui cara percintaan.

Tidak hairanlah kalau suasana bulan madu akan lebih panjang malah akan terus berkekalan sepanjang perkahwinan. Marilah kita dekatkan semula keindahan cinta dengan mendekatkan diri kepada Pencipta cinta. Rumahtangga pasti berseri apabila suami isteri sama2 cintakan ALLAH

ISTIMEWANYA WANITA

  • Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda: "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."
  • Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.
  • Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.
  • Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S
  • Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.
  • Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.
  • Daripada Aisyah r.a. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.
  • Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.
  • Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu
  • Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.
  • Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).
  • Aisyah r.a berkata "Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda, "Suaminya." "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah S.A.W "Ibunya."
  • Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan,memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.
  • Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).
  • Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.
  • Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T
  • Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
  • Apabila telah lahir (anak) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
  • Apabila semalaman (ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang
    sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdeka kannya 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T


WANITA SOLEHAH

Wanita Beriman Serta Beristiqomah Dalam Melakukan Amal-amal Kebajikan.

1. Wanita yang memiliki iman yang mantap

Dalam menjalani kehidupan bermasyarakat yang berbilang bangsa, para muslimah sentiasa terdedah kepada cabaran iman di samping cabaran dan godaan dari syaitan. Oleh itu kaum wanita perlulah melengkapi dan mengisi jiwa mereka dengan keimanan yang kukuh untuk mengelakkan diri mereka dari godaan-godaan tersebut.

2. Wanita yang rajin beribadat

Setiap individu sama ada lelaki atau perempuan yang terbaik amal ibadatnya maka mereka layak untuk memasuki syurga Allah.

3. Wanita yang mempunyai sifat taqwa

Ianya merupakan satu sifat yang mulia yang mana bermula dengan sifat malu. Sabda Rasulullah s.a w., "Malu itu sebahagian dari iman " Maksud malu di sini ialah : - Malu kepada Allah s.w.t. dalam setiap gerak-geri sama ada dari perkataan, perbuatan serta pengakuan. Malahan niat kita mestilah mengarah kepada matlamat bahawa Allah itu Maha Melihat, Maha Mengetahui dan Maha Mendengar, tidak ada sesuatu pun yang berlaku kecuali semuanya ada di dalam ilmuNya. - Malu kepada Rasulullah s.a.w. dengan melakukan segala bentuk amal soleh dan mengikut segala sunnahnya demi untuk membalas jasa Rasulullah yang bersusah payah menegakkan Islam di bumi ini.

4. Wanita yang cergas beramal soleh dan amal kebajikan

Setiap amalan kebajikan mestilah ada manfaat kepada orang ramai. Seperti melibatkan diri dalam amalan keagamaan atau kebajikan sosial. Wanita mesti cergas membela nasib mereka sendiri kerana mereka sendiri yang lebih arif dalam permasalahan mereka.

5. Wanita yang ikhlas

Melakukan sedekah sebahagian dari harta miliknya.

malas ohhhh malas

MALAs ooooh MALAs,,
npela kau prlu hdir dlm dri aku yg mmg da srba kmalasn,,aku lgsg xprlukn kau wahai si mALAs..
pergilah jauh engkau wahai MALAs dri ssiku dgn seta mrta..sbb engkaula aku x akn dpt kjr pe yg aku nk,,sbb engkaula aku akn jd srba kkurngn..prgi engkau whai MALAS...
1 sbb smpai skng npe aku still ag ase MALAS ikt aku,,coz mybe aku ne tllu bek sbb bg dia mnumpg dlm dri aku..huhuh,,aiyoooooo,ssh bangat si jd org yg baik mcm aku ne,,hahahah
waHAI tUHAN YANG mAHA PENGASIH,,hmbaMU bmohn pdMU,,KAU briknlah aku kkutn unt mngkis rsa malAS yg ada dlm dri aku ne..KAU kurnaiknla aku rahmAT dan KASIHMu pdku,,kerna aku xterdaya tuk melwan cubaan tnpa prlndungn dariMU...
amiNNNN

paSRAh seGAlanYa...


prnah hati ini terguris
dengn ftnh dan duka yg mghiris
shgga trsa dri ini hina
kerna tiada siapa yang sudi mmbela.......
ku tbah kn htiku harungi hdup
biarpn tiada siapa yg mnemani....
keseorngn aku dlaluan sepi
dtggalkn mreka yg ku prcayai....
nmunku thu ada hkmtnya
stiap sgala yg mnmpa dri..
kuserhkn sgala pdMU TUHAN
yg brkuasa jua mncpta..
krna ENGKAU MAHA MENGETAHUI..
sgala apa yg terbuku dihati..
yA ALLAH
ENGKAU lindungilah aku
bekalkn daku dgn lmpahn iman
agr tabahku mghadapi dugaan
agar tidkku terhnti diprtngahan....
kini,dsini aku brdri
bsma hrapn yg tlus sci
agr trbtlah mntari
stlh mlm ku bergalut sepi......

Tuesday, July 20, 2010

kaSihmU semERbaK FIRDAUSi...


tiADa aKu tanPAmu
reStumU SYUrgA nafasKu
duhaI ayAH daN iBU

assaalamualaikum smua..
"redha ALLAh trltk pd rdHA ibubpa,,murka ALLAH trletk pd murka ibubpa"..

aku bknla nk cite pnjg@buat2 cite..huhu,,sseje nk mlpskn rndu pd ma dn abh..dat's y i want 2 write sumtim bout them,,sume org syg kt parents an??amla aku un,,tramt syg,cinta,kash,rndu,,sumenyelah..
aku ase bhgia sgt2 n bsyukur sgt2 ngn kurniaan ALLAH tuk aku ne,,bg aku pluang msk USM..coz e2 1 hrpn ma abh ats aku..time anta aku kt usm ary 2,,abh ada ckp ,,"bgga abh adk dpt msk cni,,tgk pntu usm un ase da bhgia"..ya ALLAh,time 2 aku ase tharu sgt33333..aku hrp one day 1 lg impian ma abh yg aku akn tunaikn..spnjg 3 thn kt usm ne..inSYAALLAH..
untukmu duhai IBU dan AYAH,,
ssngguhnya,,ankmu ini SITI AMinAH binti MUHAMAD
amt mncntai kalian b2
tramt sgt
ankmu bdoaagr impian kalian untk mjdi HJ dn HJH akn tercpai..
INSYAALLAH


syurGa di TelaPK kaKI bonDa,
Restu Dlm Hati AYahanda,
Ingn kU kucUp kdua2 nYa....

Monday, July 19, 2010

Ksh nabi ISA dgn org MaBUK Cinta

BISMILLAH....

Dikisahkan dalam sebuah kitab karangan Imam Al-Ghazali bahawa pada suatu hari Nabi Isa a.s berjalan di hadapan seorang pemuda yang sedang menyiram air di kebun. Bila pemuda yang sedang menyiram air itu melihat Nabi Isa a.s berada di hadapannya maka dia pun berkata, "Wahai Nabi Isa a.s, kamu mintalah dari Tuhanmu agar Dia memberi kepadaku seberat semut Jarrah cintaku kepada-Nya." Berkata Nabi Isa a.s, "Wahai saudaraku, kamu tidak akan terdaya untuk seberat Jarrah itu."

Berkata pemuda itu lagi, "Wahai Isa a.s, kalau aku tidak terdaya untuk satu Jarrah, maka kamu mintalah untukku setengah berat Jarrah." Oleh kerana keinginan pemuda itu untuk mendapatkan kecintaannya kepada Allah, maka Nabi Isa a.s pun berdoa, "Ya Tuhanku, berikanlah dia setengah berat Jarrah cintanya kepada-Mu." Setelah Nabi Isa a.s berdoa maka beliau pun berlalu dari situ. Selang beberapa lama Nabi Isa a.s datang lagi ke tempat pemuda yang memintanya berdoa, tetapi Nabi Isa a.s tidak dapat berjumpa dengan pemuda itu. Maka Nabi Isa a.s pun bertanya kepada orang yang lalu-lalang di tempat tersebut, dan berkata kepada salah seorang yang berada di situ bahawa pemuda itu telah gila dan kini berada di atas gunung.

Setelah Nabi Isa a.s mendengat penjelasan orang-orang itu maka beliau pun berdoa kepada Allah S.W.T, "Wahai Tuhanku, tunjukkanlah kepadaku tentang pemuda itu." Selesai sahaja Nabi Isa a.s berdoa maka beliau pun dapat melihat pemuda itu yang berada di antara gunung-ganang dan sedang duduk di atas sebuah batu besar, matanya memandang ke langit.

Nabi Isa a.s pun menghampiri pemuda itu dengan memberi salam, tetapi pemuda itu tidak menjawab salam Nabi Isa a.s, lalu Nabi Isa berkata, "Aku ini Isa a.s."Kemudian Allah S.W.T menurunkan wahyu yang berbunyi, "Wahai Isa, bagaimana dia dapat mendengar perbicaraan manusia, sebab dalam hatinya itu terdapat kadar setengah berat Jarrah cintanya kepada-Ku. Demi Keagungan dan Keluhuran-Ku, kalau engkau memotongnya dengan gergaji sekalipun tentu dia tidak mengetahuinya."

Barangsiapa yang mengakui tiga perkara tetapi tidak menyucikan diri dari tiga perkara yang lain maka dia adalah orang yang tertipu.

1. Orang yang mengaku kemanisan berzikir kepada Allah, tetapi dia mencintai dunia.
2. Orang yang mengaku cinta ikhlas di dalam beramal, tetapi dia ingin mendapat sanjungan dari manusia.
3. Orang yang mengaku cinta kepada Tuhan yang menciptakannya, tetapi tidak berani merendahkan dirinya.

Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Akan datang waktunya umatku akan mencintai lima dan lupa kepada yang lima :

1. Mereka cinta kepada dunia. Tetapi mereka lupa kepada akhirat.
2. Mereka cinta kepada harta benda. Tetapi mereka lupa kepada hisab.
3. Mereka cinta kepada makhluk. Tetapi mereka lupa kepada al-Khaliq.
4. Mereka cinta kepada dosa. Tetapi mereka lupa untuk bertaubat.
5. Mereka cinta kepada gedung-gedung mewah. Tetapi mereka lupa kepada kubur."


DOA PADA YANG BERKASIH


Tuhanku,
Seandainya telah Engkau catatkan,
Dia menjadi milikku,
Tercipta buatku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Dekatkanlah dirinya dengan diriku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi,

Tuhanku,
Jika dia ditakdirkan bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandangan mataku,
Luputkanlah dia daripada ingatkan,
Peliharakanlah daku daripada kekecewaan,
Berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh ke langit
Hilang bersama senja agar aku bisa bahagia,
Meskipun anpa dirinya,

Tuhanku,
Engkau gantikanlah yang telah hilang,
Tumbuhkanlah yang telah patah,
Walaupun iada yang sama dengan dirinya,
Ku pohon dan ku rayu pada-Mu yang satu,
Engkau hapuskanlah perasaan ini,
Seandainya dia tidak menyintai diriku,
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaMu ini,

Tetapi Tuhanku,
Seandainya dia telah ditakdirkan untukku,
Ku pohon agar Engkau sentiasa memperkuatkan cintanya,
Sebagaimana kuatnya aku menyintai dirinya,
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat,
Dengarlah rintihan hambaMu yang dhaif ini,
Jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia dan akhirat
Menjurus aku ke arah kemaksiaan dan kemungkaran,
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya
aku dan dia sama-sama membina kesejahteraan hidup di jalan yang Engkau redhai,
Kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah,
Kabulkanlah doaku ini….AMIN….

Wednesday, July 14, 2010

kazenku FAIQAh

Salamm..
sorg bdk KG BINJAL yg bnma FAIQAH ROSLI adlh kazen aku yg blh dktakn yg plg rptla..bkn aku nk pji dia @ nk suh dia bg aku duit kt aku,,x un..ne mmg ikhls..antra aku n kazen aku 2,mmg xda secrt pe2..lau ad cte tbru,,msti org 1st yg aku cte..blh dktkn rhsia aku mmg lm pket dia r,,tp kdg2 nek mynpah gak kt dia.............huhuhuhuhu..sorey yer qah..
once upon a time,,aku buat kek coklat ngn dia..dia lgsg xbg aku wt..aku wt muka xblh blah r.dia sllu ckp aku ne ank mnja,,xpndai uat keje umah..h3,,tp aku xamk aty un,,sje nk uat eksyen..
first time aku jjak an kaki kt usm ne,,mmg sdh gler r coz 2 bln dk mncapak kt umah,,plus aku xda rumate,,lgila snyi..first day 2,aku kol r dia,,ckp slmba cam biase r...nyek,ngok..sume adad..coz 2 pggln nma rsmi kmi b2...hehehe..aku ckp2 r ngn dia..then yer tya "noh tiok ko?"..aku bslndg r..tp mmg xblh smpn r lu bckp ngn dia,,aku pe ag,,nangis r,,huhu..wt abez air mta je..dia bg ncht,kta smgt kt aku..mmg aku syg r kt spupu aku 2>>>>dia mmg spupu,shbt aku kala aku ska n sdh..dnia akhrat..
buat kazenku FAIQAH,,
i wish u all da best,,may GOD bless u every second,,smga dpt jd DOKTOR yg bjsa tuk agma,bgsa n ama n org kg binjal ,,hahahaah...smga dpnjgkn jdoh dgn bakl doktor 2...huhuh

kisah semalm dan hari ini.............

assalamualaikum ..sbnrnya bnda ne da lma tjdi,,about 2 years..tp kdg2 2 lau dfkrkn akulah org yg plg bdoh dan orang yg plg rgi ats muka bumi nii...nk taw nape???msti korang da dpt agk an..coz sume pnah mrasai bnda 2..CINTA...yes CINTA.........
sbb bnda 2 aku jd lupa,lagha,jahil n sume2 la..kshnye cam neeeee...
jeng jeng jeng..huhuhu,,cite aku ne xdala shbt cite shah jihan n mumtaz @ ksh laila majnun..
juz ksh bdk2 yg msh blum jumpa cinta yg sjti...msa 2 la,,tp kini ALHAMDULILLAH aku da jmpa CINTA SEJATI 2 ckit2..k,bbalik pd cite aku,,b4 spm aku adala rpat ngn sorg guy ne,,aku un xtaw cmna blh rpt,,hummmm..nk kta myesal,,xdala myesal bkwn n rpt nan dia,,tp lau fkir blik....ase mlu sgt2 kt dri sndri,kwn2 n plg penting DIA..aku an nuqaba' yg blh dktakn org respectla,,plus aku dlu exco dkwh n badar..tp xpela..ksh lma,yg pntg jgn ulangi lg..INSYAALLAh.
smalam aku ada bca 1 cerpen yg islamik r..lau x clap,tjuk HATIKU MILIKMU..cite 2 ksh sal cinta remaja islamik..melwan nfsu cinta yg mnjulang smta2 nk dpt an cinta ILAHi,,tp akhirnya jdhnya bkn dgn kksh hati yg dminati lm diam2,,tp dgn shbt kpd kksh htinya e2..mmg bnrla firman ALLAH dlm surah albaqarah ayt126.."blh jd kmu mmbnci ssuatu pdhl ia amt baik bg kamu,dn blh jd kamu myukai ssuatu pdhl ia amt bruk bg kamu,,ALLAH mengetahui pdhal kamu x mengethui"..masyaALLAh sngguh hbt aturan TUHAn...
buat shbt2 yg aku kasihi,,smg jiwa dan hati kta pnuh dgn rsa ksh,cinta,dan syg untNYA sblm kte myerhkn hati untk mkhluk DIA yg blum psti akn bsma kte @x..kerna dsaat kte mghdpNYA kelk,,pujaan hati yg sllu kte bgga2kn,,yg sllu kte pja2 e2 tdk akn ada bsma kte...yg ada hnyalh DIA yg kte tinggal..NAUZUBILLAH