Saturday, October 2, 2010

3.30 a.m..

assalamualaikum,,,

jam skng kul 3.30 pg,,cm da ngntukk,,tp alhmdlillah msh dbri kuatn dr Allah tuk berthn,,
tuk stdy,,
da lma x share sumtinm lm blog ne,,ne adala sumtim nk gtaw,,nk ckp...
td bkak u tube,,sjeje...menda xfedah unn,,tup2,,aku cri sal wanita solehah...byk sgt vdeo sal islam yg aku download...
sal allah,,khdpn,,n da most impotant is sal palestin,,..
aku tgk vdeo palestinn,,sal ksgsaraan dorang...tnpa aku sdar,,mglir air mata,,
ase sgt3 sbak,,ase rndu tsagt3 kt DIA...
andai aku ada kkutn tuk mlwn ,,berprg..insyaallah aku akn prgi brprg,,dmi palestin..bumi tuhan
yg pnuh dgn ksgsraan,,nmun pnuh dgn keimnan,,
Tuhan hdpkn aku dtnah yang bbs dr sgla ancaman,,1 ksyukrn,,tp apa yg aku blh buat tuk mbntu saudra2 dsna,,???hnya doa aku blh pnjtkn,,smga smua ini berakhir,,smga mrka dbri khdpn yg bbs,,d tnh mreka sndri,,..
"xsmpurna iman seseorg e2 selgi dia xmyanyangi suadaranya .."
apakh aku pnyai imn ssmpurna itu???
adakah aku??
adkh aku lyk tuk mncium bau syurga DIA???
lyakkah aku???
mnusia yg hdup pnuh lagho,,lalai,,tdk pndai brsyukur...
lyakkah aku???
mmg bnrla,,wk2 pg2 mcm ne la msa yg pling baik tuk aku dkt pd NYA...
stlh shrian asyk bersuka ria...
ALLAH AKBAR...

aku jgak trfkir,,tlalu bnyak bnda dskeliling aku yg blh mnjauhkn aku dr DIA..
byk.................
tp aku bsyukr,,aku msh dkrniakn rmai shbt yg sntiasa mydrkn aku dr lmunan hdup,,
cra mrka,,kta2 mreka,,alhmdlillah,,
sbgai tzkrah aku sndri,,
wlaupn bkn scra trg tragan..................

kalau nk luahkan pasaan time ne,,tlalu bnyak yg aku nk luahkan...
krnduan,,kcntaan..keinsfan,,pershbtn,,pgrbanan.....trlalu byk,,
plus lau dgr lgu2 yg sayu,,dgr zkir2...
lgi la rsa mcm byk bnda yg xterpkul olh hati,,dri....

slgi kta xdapt dugaan,,slgi e2 kta xthu stkt mna iman kta,,
slgi e2 kta xtahu stkt mna ksbrn kta,,
dan slgi e2 lah kta xtahu btapa ALLAH mncntai kta.....
DIA hdirkn cbrn,dugaan,,smta2 tuk mlht sjauh mna hati kta blh berthn,,
DIA xkn mgji seseorg e2 tnpa kmmpuannya ........

skrg da 3.51am,,
msa brllu sgt3 pnts...lgsung xtrsa..
tp adakh msa yg brlalu ,,aku tlh gnakn dgn btul,,adkh aku gnakn pd jln yg benar,,??
adkah ??
aku tlalu jauh...jauh dr khdpn seorg wanita solehah,,idaman mujahid,,
pnyejuk mata si ibu dn ayah...
kalu dpt aku undur msa 2 3 thun lps,,
aku xkn ulngi perstwa e2,,prstwa yg buatkan aku sgt3333333 lalai,,
akn aku gnakn msa dgn sbtlnya...
prstwa apa!!!biarlah aku jer yg taw,,dan DIA....
astagfirullah....aku tllu mskin dgn iman,,dgn ikhlas....
bisakah aku dtmptkn dtmpat PAra solihin????
tp msa jga mgjkar aku erti ksyukrann,,erti kredhaan,,erti keikhlsan,,
alhmdlillah......
stkt ini shja,,i've cntnue my stdy....
assalamualaikum

0 comments: