Wednesday, December 28, 2011

Tetapkanlah hatiku pada jalanMu....

Ya Allah Ya Rahman Ya rahim Ya Alim,,Kau tetpkanlah hati dan jiwa ak dp jalanMu,jgnlah Kau biarkan ak berpaling pd jalan yang dulu,,jgnlah Kau biarkan hati aku lalai pada benda2 yang menjauhkan ak drMU....
Berikanlah ak kekuatan hati ,perasaan untuk menmpuh ujian dan dugaanMu,,ak xterdaya tanpa pertolongan dan bantuanMu walaupon ak nmpak gagah dan cekal..tp lam hati ..hnya ENGKAU yg lbh mengetahui..
Wahai Tuhan sekalian alam,hnya Engkau yang berhak aku sembah,hanya ENGKAU yang berhak aku beri segala pujian,,hanya ENgkau yang Maha Kaya ya Allah.....Ya Allah,hapuskanlah dia dri pndgn mata dan hati ak buat selama2 nya,,walaupun mulut berkata tidak,tapi HATI????aku memohon Ya Allah,jgnla Kau hadirkn kmbali perassan e2..sesungguhnya aku teramat meminta Ya Allah,,,jauhkanlah dia dr aku,,,jgnlah Kau berikn ruang lam hati ak untuk dia,,sesungguhnya ak sudah xterdaya dengan rasa ini Ya Allah,,,,sungguh...ak xterdaya....
Berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala dugaan,onak duri,cabaran Mu dengan penum senyuman tanda kesyukuran padaMU Ya Allah,,jdikanlah hati ak hnya untuk Mu dan yg halal bagiku,,,,,,,,
ak minta kasih dariMU Ya Allah..kuatkanlah aku untuk terus pada jalan ini,jalan yg telah Engkau tunjukkan padaku..AMIIIN

0 comments: