Monday, July 19, 2010

DOA PADA YANG BERKASIH


Tuhanku,
Seandainya telah Engkau catatkan,
Dia menjadi milikku,
Tercipta buatku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Dekatkanlah dirinya dengan diriku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi,

Tuhanku,
Jika dia ditakdirkan bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandangan mataku,
Luputkanlah dia daripada ingatkan,
Peliharakanlah daku daripada kekecewaan,
Berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh ke langit
Hilang bersama senja agar aku bisa bahagia,
Meskipun anpa dirinya,

Tuhanku,
Engkau gantikanlah yang telah hilang,
Tumbuhkanlah yang telah patah,
Walaupun iada yang sama dengan dirinya,
Ku pohon dan ku rayu pada-Mu yang satu,
Engkau hapuskanlah perasaan ini,
Seandainya dia tidak menyintai diriku,
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaMu ini,

Tetapi Tuhanku,
Seandainya dia telah ditakdirkan untukku,
Ku pohon agar Engkau sentiasa memperkuatkan cintanya,
Sebagaimana kuatnya aku menyintai dirinya,
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat,
Dengarlah rintihan hambaMu yang dhaif ini,
Jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia dan akhirat
Menjurus aku ke arah kemaksiaan dan kemungkaran,
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya
aku dan dia sama-sama membina kesejahteraan hidup di jalan yang Engkau redhai,
Kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah,
Kabulkanlah doaku ini….AMIN….

0 comments: